رشد معنوی جامعه نیازمند توجه ویژه به مسئله حجاب است

 

مهمترین رسالت رسانه ی ملی آشکار کردن معضلات جامعه و تلاش برای حل آنهاست.
سیدجواد موسوی مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان در گفتگویی اختصاصی با ستاد خبری نخستین جشنواره بین المللی تولیدات رسانه ای عفاف و حجاب "نور" گفت: صدا و سیما باید موضوع عفاف و حجاب را در اولویت برنامه های خود قرار دهد و این فرهنگ را از طریق رسانه به خانواده ها منتقل کند.
وی ترویج عفاف و حجاب از سوی رسانه را مستلزم تعریف استانداردهای فرهنگی مناسب دانست و افزود: رسانه با تعریف استانداردهای مناسب و منطبق با فرهنگ دینی و ملی می تواند برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گامی مؤثر باشد.
موسوی بیان داشت: تاکنون نزدیک به سی درصد از چشم انداز این فرهنگ سازی در رسانه تحقق یافته است که البته باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.
مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان افراط و تفریط هایی را که در مسأله ی حجاب در طول تاریخ وجود داشته را از عوامل مؤثر در برخی از انحرافات عنوان کرد و یادآور شد: چنانچه به مسأله عفاف و حجاب آنگونه که در دستورات اسلامی و نزول آیات آمده جامه عمل پوشانده شود می توانیم در برابر تهاجم فرهنگی غرب مقاومت کنیم اما متأسفانه در طول تاریخ به دلیل افراط و تفریط هایی که در مورد این موضوع شده حجاب دستخوش برخی انحرافات شده است.
وی افزود: نگاه به مسأله حجاب باید با دید عاملی مهم و مؤثر در رشد معنوی و اخلاقی جامعه باشد چراکه اگر دیدگاه ما نسبت به این فرهنگ همراه با نگاهی سازنده باشد می توان به رشد اخلاقی جامعه امید داشت.
موسوی مهمترین رسالت رسانه ی ملی را آشکار کردن زشتی ها و پلیدی های بدحجابی بیان کرد و خاطرنشان کرد: رسانه باید چهره ی کریه بی حجابی و مشکلات ناشی از آن را در فیلم ها و سریال ها آشکار کند و در کنار آن به زیبایی ها و نورانیت رعایت عفاف و حجاب بپردازد تا گرایش و اقبال عمومی به سمت رعایت این اصل اساسی بیشتر شود.
وی نقش رسانه در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را بی دلیل دانست و گفت: در این برهه ی زمانی و با توجه به حساسیت موضوع عفاف و حجاب و هجمه ی دشمنان به فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی، رسانه باید هوشیارانه و با برنامه ریزی صحیح به این مسأله توجه کند.
موسوی ادامه داد: نسل جوان و پویای میهن اسلامی، با توطئه های ژرف و گسترده ی دشمنان روبروست و رسانه باید آگاهانه برنامه ها و فعالیت های فرهنگی مناسبی را تولید و در برابر فرهنگ سازی نادرست غرب، فرهنگ ارزشمند اسلامی را معرفی نماید.
مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان یکی از راه های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را برگزاری کارگاه های آموزشی برشمرد و تصریح کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست های فرهنگی، معرفی زنان موفق و فرهیخته که دارای حجاب کامل هستند
می تواند در برنامه سازی ها مورد توجه قرار گیرد و تهیه کنندگان و برنامه سازان با بهره از این موضوع و استفاده از کارشناسان فرهنگ عفاف و حجاب را ترویج دهند.
وی از مسئولان رسانه ای سراسر کشور خواست تا در ساخت فیلم ها و سریال ها دقت نظر بیشتری داشته باشند و تأکید کرد: تمامی دست اندرکاران و برنامه سازان باید یک سیاست کلی را دنبال کنند و توجه به فرهنگ عفاف و حجاب را در سرلوحه ی امور قرار دهند.