طراح چادر ایرانی: در طرح جدید چادر، رنگ سیاه جایگاهی ندارد

 

چادر ایرانی در رنگ های متنوعی طراحی شده است و در آن رنگ سیاه به دلیل کراهت آن ، و نیز بدبینی مردم کشورهای دیگر به این رنگ جایگاهی ندارد.
به گزارش ستاد خبری نخستین جشنواره و همایش بین المللی حجاب و عفاف ، فتانه جنابی؛ طراح چادر ایرانی ضمن بیان این مطلب گفت: ازآنجا که جوانان به تنوع رنگ ومدل در انتخاب لباس اهمیت می دهند و به اقتضای سن وسالشان مایلند از مدلهای متنوعی برای پوشش خود استفاده کنند در نتیجه فکر اولیه چادر ایرانی با طرحی متفاوت در ذهن من شکل گرفت.
وی ادامه داد: در گذشته گرایش قشر جوان و حتی کودکان به چادر ، بیشتر از امروز بود. اما امروزه به دلیل تنوع سایر پوششها از جمله مانتو و روسری شالی همچنین سختی سر کردن چادر برای برخی از خانمهای جوان به لحاظ گرما و وزن آن، دختران جوان کمتر به استفاده از چادر تمایل نشان میدهند. بنابراین چادر ایرانی با بهره گیری از سبکی جدید در طراحی ، میتواند در سال نوآوری و شکوفایی به عنوان گزینه ای مناسبی برای کسانی که مایلند پوشش کامل ودر عین حال سبک و راحت داشته باشند، شناخته شود.
جنابی افزود:خوشبختانه این طرح با استقبال عمومی مواجه شده، و تا کنون 170 نفر خیاط برای دوخت این مدل چادر اعلام آمادگی کرده اند که امیداوریم با حمایت نهادهای ذی ربط چادر ایرانی بتواند جایگاه واقعی خود را پیدا کند.