یک استاد دانشگاه: عدم توجه به مفهوم عفاف، عامل اصلی کاهش میزان ازدواج و افزایش طلاق در جامعه است

 

عدم توجه به مفهوم عفاف، عامل اصلی کاهش میزان ازدواج و افزایش طلاق در جامعه است، در حالی که رعایت حجاب توسط بانوان، باعث حفظ انگیزه ازدواج در مردها ، و تن دادن آنان به مسئولیت ها ودشواری های تشکیل خانواده می شود.
به گزارش ستاد اطلاع رسانی نخستین جشنواره و همایش حجاب و عفاف، دکتر حسین طیب؛ استاد معارف اسلامی دانشگاه تهران ضمن بیان این مطلب، گفت: ازجمله مشکلاتی که امروزه با آن روبرو هستیم این است که مردان به دلیل دشواری های مسئولیت اداره خانواده، و پرداخت هزینه های سنگین زندگی تن به ازدواج نمی دهند.
وی در ادامه تاکید کرد: این امر زمانی شدت یافت که بی حجابی در جامعه ترویج پیدا کرد.
طیب افزود: اگر زنان حجاب خود را حفظ نکنند و خود را در معرض دید عموم قراردهند، مردان جامعه در درون خود نیازی به ازدواج احساس نمی کنند و وضعیت تشکیل خانواده بسیار وخیم خواهد شد.
استاد معارف اسلامی دانشگاه تهران ضمن بیان این مطلب که تنها راه بالا بردن آمار ازدواج وکاهش لذت جویی های غیر اخلاقی در جامعه حفظ حجاب و عفاف است، تصریح کرد: حجاب باعث می شود که مرد توجه بیشتری به خانواده ی خود داشته باشد وفراغت خاطر بیشتری برای اندیشیدن به حقایق معنوی و متعالی پنهان در مفهوم ازدواج داشته باشد.
طیب در پایان خاطر نشان ساخت: محیط خانواده با جلوه گری های مردانه و زنانه در خارج از منزل ، به مرورمسموم شده و استحکام خود را ازدست می دهد. بنابراین تنها راه صیانت از حریم خانواده به کار گیری پوشش مناسب توسط زنان و حتی مردان است